14 juni 2009

Att ramla på ett snyggt sätt


Denna eftermiddag har vi fokuserat på död, skottskador och att kunna ramla ihop på ett snyggt sätt efter att just blivit skjuten.
I och med detta har Henrik nu fått skrubbsår även på armbågarna, igår fick det ju inhandlas knäskydd till denne tappre kämpe som led i tystnad tills Helene upptäckte att knäna blödde och hade förlorat MYCKET skinn. "Äh, det gör inte så farligt ont..." Kanske kommer fler kroppsdelar att behöva få skydd ...

För min del kändes det skönt att få pausa lite ifrån mitt lilla trumhörn och få röra mig på golvet. Jag känner mig TOTALT vimmelkantig av taktartsbyten, synkoper och alla de där svarta prickarna på partituret bara dansar runt i huvudet. Igår kom jag till och med på mig själv med att tugga maten i fem-takt.

Men efter denna eftermiddag har vi fått ihop en otroligt snygg krigsscen där vi provat oss fram tillsammans utefter en ram som Helene skapat. Åh, vad jag längtar efter publikens reaktioner på vår föreställning!

Per har fått snurra runt runt runt på samma ställe i flera minuter. Hur han klarat det utan åksjuketabletter och spypåse är för mig en gåta!

Självklart är jag inte bara trött, att få vara med i skapandeprocesser föder inspiration och kreativitet i massor!! Jag stortrivs!

/Hälsningar från Caroline

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA!!! Tugga i femtakt! Du är så rolig Caroliiiine! Saknar dig. KRAM