7 juli 2010

Utflyktsdag

Idag gick vi upp som vanligt, med frukost 07.30. Vi åkte sedan till Piteå konserthus och fortsatte med de intensiva repen till Konserten på Lördag. Vi åt lunch som vi brukar 12.30. För mig och många andra är det bra med en lugn stund, vila efter lunchen så man orkar med resten av dagen på ett mer "vaket" sätt.

13.30 blir det en resa till Jävrebyns fiske-camping där vi fick en välbehövlig eftermiddag utan schemalagda repetitioner. Vi satt och pratade under fika, fiskade (jag fick en lax på ca. 2.5 kilo. Tre personer badade, det var kul att se hur 3 chockade personer betedde sig när de gick ut i det lång-grunda vattnet. Det var en camping med kiosk och restaurang där vi åt middag, viltskav och fisk var det och något annat som man fick välja på, något ur vildmarks-wooken. Det kändes väldigt bra att äta "naturlig" mat som är bra för kropp och själ.

Vi åkte tillbaka till skolan vid 18.30-tiden, när vi kom tillbaka blev det kvällamackor och fotboll, alla är inte så intresserade som de som är det, det är väldigt lyhört på den här våningen så det känns inte lika viktigt att gå i säng vid den tiden jag är van vid, när det är fotboll. Jag kan somna till alla "JAAAAAAA" "NEEEEEEEEEJ", INTE SÅÅÅÅÅ" "VARFÖR PASSADE DU HONOM", "DU SKULLE HA GJORT SÅÅÅÅ" ELLER ja christer, vi ska vara tystare.

Idag gav repet mycket för min del med en del av mitt trumpet-spel.

Christer

Inga kommentarer: