4 juni 2012

Första Galamanta-repetitionen

I fredags, den 31 maj, hade vi första Galamanta-repetitionen i Stockholm.

Jag hade verkligen sett fram emot denna dag, att få komma igång med repetitionerna! Henric och kollegan Ulrika anslöt med tåget i Skövde på väg till Stockholm. Väl i Stockholm bar det av till vår duktiga och härliga koreograf Helene och danslokaler i Sundbyberg.

Visst hade jag tränat själv hemma till Galamanta DVD-filmen och musik-CD:n. Men hjälp, det är något helt annat att försöka dansa ett duett nummer när man själv, det är lite svårt. Det var som sagt ett tag sedan Henric och jag dansade vår duett, närmare bestämt 2 år sedan. Så vi var lite ringrostiga, inte konstigt :-) Man missade rörelse, gjorde dem i fel ordning eller kom fel in i musiken. Det är bara att fortsätta nöta in rörelserna. Men det är helt tillåtet.

Efter några omgångar började vi hitta känslan i dansen och duetten igen. Vi fokuserade mest på duetten, men vi gick också igenom alla de övriga scenerna.

Efter dagen var jag trött på ett bra sett. Jag tänkte att kommer jag att somna bra på tåget hem. Men icke sa Nicke, där gick jag bet! Jag var totalt klarvaken hela resan. Det var mycket som snurrade i huvudet på mig. Ulrika log gott åt mina tappra men lönlösa försök att somna :-)

Dagen efter kände jag av tröttheten en del, men samtidigt var jag glad och uppskruvad från dagen innan. Det märkte kollegorna av :-)

Dansglad
Karin

5 kommentarer:

Anonym sa...

I am curious to find out what blog system you're working with? I'm having some small security problems with my latest site and
I'd like to find something more secure. Do you have any suggestions?

Here is my blog post solavei

Anonym sa...

Greate article. Keep writing such kind of information
on your page. Im really impressed by it.
Hello there, You have done an incredible job.
I'll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends. I'm sure they'll be benefited from this site.

Here is my blog post - Kim Viera - I Knew You Were Trouble (Taylor Swift Cover)

Anonym sa...

Thanks for sharing such a fastidious idea, piece of writing is nice, thats why i have read it entirely

Feel free to surf to my blog - solave info

Anonym sa...

Great beat ! I would like to apprentice whilst you amend your site, how
could i subscribe for a weblog web site? The account helped me a applicable deal.
I had been a little bit familiar of this
your broadcast provided vibrant transparent idea

My weblog bikersowned.ca

Anonym sa...

I'm gone to say to my little brother, that he should also pay a visit this weblog on regular basis to obtain updated from latest news.

Also visit my page http://deneme.rahzen.com