15 augusti 2013

Hi-Hat Xpres på Göteborgs Kulturkalas!

På fredag ska Hi-Hat Xpres gänget inta Götaplatsen. Våra dansare och musiker från Share Music, slagverksensemblen Kroumata och danskompaniet Spinn träffas på nu på torsdag och börjar repa. Föreställningen har visats i Jönköping, Örnsköldsvik, Luleå, Piteå, Stockholm och på Nordirland. Nu ska föreställningen visas på "hemmaplan", några i ensemblen är ju från Göteborg.

Några tankar från ensemblen: 
"Spännande att uppträda i sin hemstad, får vännerna chansen att se vad jag håller på med. Va o kollade in scenen igår kväll, pepp! =)" /Hannes

"Äntligen intar ensemblen Göteborg och inte varsomhelst utan på pampiga Götaplatsen! Alltid mer nervöst på hemmaplan men jag tror på en go och glad publik!" /Celia 

"Att ännu en gång få stå på scenen med Hi-Ha Xpres ensemblen gör att jag känner mig oerhört privilegierad, taggad och sugen att än en gång förmedla denna kraftfulla föreställning som Hi-Hat Xpres är, jag vill inte det ska ta slut!!!" /Helen

Karin Rådberg

Inga kommentarer: