14 juni 2009

Att gå i ullstrumpor

-Äntligen sol och åter en frisk kropp! Efter en dag i vågrätt läge på grund av sjukdom var jag åter back in buisness!

Glad i hågen som en kalv på grönbete satte jag mig i den av Permobil specialinställda elrullstol som jag ska använda mig av under en del scener i det allkonstnärliga verket Gryning i Galamanta. Det blir dock mer dans på gymnastikgolv, för det här är ingen dans på rosor vill jag lova! Det går undan i svängarna. Tack, kära rullstolstekniker.

Jag hade ryktesvägar hört att det gått brutalt till under gårdagens repetitioner, då krigsscenen repeterades in... Eftersom jag inte kunnat vara med på den repetitionen fick jag muntlig regi av superduktiga (Wonderwoman!) Helene! För första gången körde vi igenom hela föreställningen och det gick faktiskt riktigt bra.

Efter ännu ett skrovmål bar det iväg till Bitterna Lamm, en gård utanför Vedum i en bra buss framförd av en glad busschaufför. Väl framme var vädergudarna oss icke nådiga. När regnet slutat fick vi speltvåfflor med grädde. Sedan gjorde vi en djupdykning i Bitternas historia i allmänhet och floran i synnerhet. Vi blev utmanade av lammgubben att finna så många olika blommor som möjligt (och helst kunna namnet på dessa) och självklart vann laget jag var med i! Sedan serverades en jättegod, asiatiskt inspirerad gryta på lamm som tystnat. Den lämnade ingen likgiltig.

Efter maten handlade vi i gårdsbutiken. Min assistent köpte en pläd av ull, och Evelina, basisten i husbandet köpte en hatt av samma vara. Helen köpte dinkelflingor som hon ska göra gröt på när hon kommer hem! Elise köpte tvål av olivolja och lavendeldoft. För egen del unnade mig en påse rotfruktschips.

När vi kom hem blev det repetition inför min privata världspremiär av "Tänk om", en egen tolkning av melodin till "Imagine" som jag ska framföra på morgondagens kvällskonsert.

Får tacka så mycket! ;) /Hälsningar Peter Larsson

Inga kommentarer: