14 augusti 2009

Vilken dag!!!!!

Herregud vilken dag!!!!! -Jag har fått låna ny förstärkare med massa rattar och fått låna en distbox av en snäll basman och alla har hjälpt mig att ställa in ljudet så jag ska få häftig distorsion på mitt gitarrsolo - och vad händer? Jo, första gången hörs jag inte alls, andra gången har jag höjt volymen och då blir det rundgång och så fort jag rör mig tjuter det i förstärkaren och när jag spelar blåser rutorna sönder i orkestersalen och Evelinas noter och notsäll finns inte mer!!!

Mitt i detta är det självklart så att jag missar att spela rätt toner och rätt rytm. -Jag skickar in Jonas vid fel tillfälle på scenen så han får sitta och vänta jättelänge innan det är dags för hans insats. - Sedan hörs inget ljud alls i gitarren - micken krånglar och först efter lite svettningar och vridningar på alla tänkbara rattar blir det ljud i gitarren igen. - På Galamanta-attacken släpper min dosa till mikrofonmyggan från min klyfta i bh:n, så jag känner hur den saka men säkert glider ner längs min mage. Lyckligtvis fångar jag upp den och sätter den i linningen istället.

- Till slut när jag ska köra mitt gitarrsolo för sista gången idag i shoppinghetsen på Sickla köpcentrum sitter allt!!! Ljudet, tonerna, känslan och jag blir bara såååå lycklig!! Dagen är räddad och morgondagen också - jag lovar.Svårt att tänka sig att i morgon smäller det - synd för alla som inte kommer till Centralen kl 19.00 i Stockholm, men lyllo alla som kommer!!!!!!!!!!!!!!!!! Gitarristen Mariann Caping Stener

Inga kommentarer: