25 augusti 2010

Vem sätter gränser för kreativitet?

Idag har Share Music varit på Stadsmuseet i Göteborg och träffat stadens kulturskolelärare. Jag föreläste tillsammans med Peter Larsson ur Galamanta-ensemblen för ca 150 personer. För mig var detta extra roligt eftersom jag själv har arbetat på kulturskola och mitt hjärta klappar lite extra för denna fantastiska verksamhetsform som vi har i Sverige.

Peter och jag berättade först om Share Musics kurser och hur vi jobbar och sedan var Galamanta i fokus. Vi visade två filmer och efter den första filmen, som visade arbetet inför Galamanta kom det en lång applåd och efter föreställningsavsnittet var det snarare jubel...!

Jag tror vårt budskap om att alla kan arbeta kreativt om möjlighet ges var väldigt tydligt och Peter sammanfattade det så oerhört väl när han sa:
Låt inte era egna gränser bli gränsen för dem ni möter.

Sophia

Inga kommentarer: