11 oktober 2008

Soundbeam och papperskonst


Fredag em/kväll
Efter lunch var jag och Signe på Workshop hos Mike. Ämnet var musikteknologi. Där gick vi igenom hur en Soundbeam fungerar och hur man kan använda den. Det var ett mycket lärorikt och intressant pass.

Efter fikapausen var det dags för en ny workshop. Den leddes av Natalie och Eloise. Vi gjorde papperskonst på temat "Kallt". Det blev ett vackert och spännande konstverk med hjälp av papper, sax, tejp, hålslagare, lampa, overhead och allas vår fantasi.

Vid middagen, som bestod av spagetti och köttfärssås, fick jag mig berättat om en Workshop som varit utomhus. De hade gjort videokonst tillsammans med Natalie och Eloise, även det på temat "Kallt". De medverkande hade bl.a. hostat och nyst. Ola hde sjungit Jämtgubben av Thore Skogman. "Jämtgubben sittter uppi Åre och fryser. Han är förkyld, han bara hostar och nyser..."

När vi hade ätit färdigt lärde jag Andrés gitarrackord. Det var kul. Andrés var duktig och lärde sig snabbt!

19:30 var det så dags för kvällskonserten. Där fick vi se, höra och/eller vara delaktiga i flera fina framträdanden. Det sjöngs, dansades, spelades och spexades. Efteråt blev vi bjudna på snacks av olika slag. Vi satt och pratade i små grupper och myste till Mikes fina pianospel.

Det har varit en skön och trevlig dag. Jag ser fram emot nästa efter en god natts sömn!
/Anita Boberg- Jonsson

Inga kommentarer: