26 oktober 2010

På väg längs bottniska viken

Tänk vad många möjligheter det finns till spännande och kreativa projekt.

På väg i den norra delen av Sverige, där de fysiska avstånden kanske är långa, blir jag alldeles uppfylld av de människor jag möter. Tänk om bara en liten del av allt det vi pratar kring skulle förverkligas? Ett enda av de tokiga och roliga och spännande och utmanande idéer som vi spånar kring... Ojojoj. Vad kul det skulle vara. Särskilt för de killar och tjejer som skulle vara med.

I vackra Örnsköldsvik till exempel. Där träffade jag nio personer från olika verksamheter i kommunen. Kanske kan vi få till ett samarbete mellan kulturskola, särskola och Share Music?

Eller i Umeå där jag är idag?

Tänk om universitetet här kunde kopplas till Share och lägga sitt perspektiv till det vi håller på med? Det vill säga kultur som förändrar och utvecklar. Varenda kotte!

Ikväll går jag på bio.
Hej från Katali

Inga kommentarer: